30 de novembre del 2009

Óssip Mandelstam. Poemes.



Traducció d’Helena Vidal

5

M’ha estat donat un cos, què en podré fer,
tan únic, tan privat i tan, tan meu?

¿A qui, digueu, em cal regraciar
el goig tranquil de viure i respirar?

Jo en sóc el jardiner, jo en sóc la flor.
I no estic sol en la presó del món.

Ja hi ha senyals als vidres de l’etern
de l’escalfor que hi deixa el meu alè.

El meu dibuix ja hi ha quedat gravat,
per bé que sembli mal de desxifrar.

Que regalimi el sutge de l’instant,
no esborrarà el dibuix que estimo tant. 7 que prenen la paraula

7 Comments:

Blogger Jordi Nopca said...

Aquí podràs veure l'article que vaig fer de Mandelstam:

http://jordinopca.blogspot.com/2009/12/ossip-mandelstam-poemes-quaderns-crema.html

Moltes gràcies una altra vegada per dijous i fins aviat!

Jordi

01 de desembre, 2009 13:20  
Blogger L'Espolsada llibres said...

Preciós!

01 de desembre, 2009 14:53  
Blogger kweilan said...

Molt bonic!
(T'he deixat un comentari a l'entrada de Setmana `Tràgica)

02 de desembre, 2009 00:48  
Blogger Sif said...

Benvingut sia el senyor Mandelstam a les lletres catalanes. Ganes tinc d'arribar a casa i compar-me'l. Gràcies pel tast, Biel.

02 de desembre, 2009 18:33  
Blogger Biel Barnils Carrera said...

Hola Jordi, gràcies per completar la poesia amb el teu article.
Fins aviat!

Hola Fe, que bé que t'agradi. Ja veuràs, al final acabaràs llegint poesia gràcies a mi ;)

Hola Kweilan, també t'agrada? Caram quin èxit.
Ja l'he llegit i contesat el teu comentari de més avall, procuro contestar-los tots encara que els deixeu a remots racons d'aquest blog.

Hola Pau, exacte, que per primera vegada un autor sigui traduït a la nostra llengua hauria de ser motiu d'alegria per tots. A més a més, Mandelstam s'ho ben mereixia.

07 de desembre, 2009 00:00  
Blogger David said...

Gran notícia poder llegir Mandelstam en català. I haver trobat aquest blog, també.

21 de desembre, 2009 23:33  
Blogger Biel Barnils Carrera said...

Hola David, benvingut!

28 de desembre, 2009 21:06  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home