16 de juny del 2021

Elogio del caminar. La nueva ciencia que estudia cómo caminamos y por qué es bueno para nosotros. Traducció d’en Francisco J. Ramos Mena. Editorial Anagrama. 2020.

Moltes de les derivades de la vella i simple acció de caminar explicades des de la ciència però que arriben a molts llocs i tots relacionats entre ells. In-te-res-san-tís-sim!
“Los humanos somo hábiles, expertos y consumados caminantes: caminar constituye un medio excelente para experimentar el flujo que está al alcance de casi todos nosotros. La marcha puede facilitar un rápido intercambio entre diferentes estados mentales, y eso es lo que favorece la cognición creativa, precisamente porque caminar permite experimentar lo contrario de una atención plena, lo que podríamos llamar una forma peculiarmente placentera de inatención plena. Caminar, con la experiencia de no centrarse en un pensamiento concreto, constituye una de esas oportunidades en las que pueden surgir asociaciones extrañas pero creativas en diferentes partes de las redes semánticas del cerebro que procesan la memoria y el significado”.
Aquestes dues-centes seixanta-vuit pàgines quedaran amorrades al piló de “llibres que agrupen molts dels meus interessos: el rigor i els límits de la ciència, com funciona la memòria, com ens afecta l’urbanisme, què és l’aprenentage, què comportà el bipedisme, què aporta a nivell social el fet de caminar, la seva relació amb el pensament i la creativitat i un llarguíssim etcètera”.

Etiquetes de comentaris:

0 que prenen la paraula