7 d’octubre del 2015

Els jardins de la melancolia. Memòries. Joan Perucho. Edicions 62. 1992.



Recull de les memòries escrites en primera persona, on l'autor fa un recorregut per la seva vida, els seus amics, les seves dèries, els seus llocs i les seves ocupacions. Comença amb l’origen del seu cognom i acaba quan torna a Albinyana. 
Sempre és un plaer llegir Perucho; el plaer és doble si es tracta de treure el nas a la vida d’algú altre explicada per ell mateix. 

“La vida era tranquil·la a Banyoles, la simpàtica vila del llac. M'agradava donar llargues passejades entorn de l'estany, i em sentia com un dels poetes lakistes anglesos, ple d’amor pel paisatge i la fauna, les aigües i les herbes màgiques. Naturalment, vaig escriure poemes i proses poemàtiques que van anar a raure a diversos llibres meus”. 

Aquest volum de dues-centes cinquanta-una pàgines quedarà amorrat al piló de “llibres que el meu germà Ton va comprar el dia de sant Jordi de 1992”.



Etiquetes de comentaris:

0 que prenen la paraula