6 d’octubre del 2009

Quimi Portet. Viatge a Montserrat. Dorm.

Era tard, força tard
però va arribar el nostre hivern
i algun déu despistat
va deixar-se un foc encès.
Ara un bes, ara un mos,
ara un mos, un bes i dos;
del cel blau del teu cos
jo vull ser-ne l’aviador.

Què podem dir que en aquest món algú altre no hagi dit?
Sense literatura no pot haver-hi amor.

A dins meu, silenciós,
mor un jove lentament;
nous perfums, nous colors,
nous fonemes per al cor.
Ja no tinc el pudor,
o potser he de dir la por
de cridar el teu nom
i posar-lo a les cançons.

No, no, no
... que no es fongui la neu.
No, no, no
... de l’hivern més dolç.
Dorm, dorm, dorm
... bona nit amor. Bona nit.


Etiquetes de comentaris:

19 que prenen la paraula

19 Comments:

Blogger vabene said...

I si no hi ha amor, que és el meu cas, hi ha literatura. I gràcies a això estic com una "chota"! Perquè últimament la resta "me la bufa".
I, parlant seriosament, cada dia m'agrada més el Quimi Portet (vull dir el que fa, no ell!).

Adéu, truita!

06 d’octubre, 2009 10:59  
Blogger novesflors said...

Quina lletra tan bonica!
Si més no, l'amor passat pel sedàs de la literatura té una bellesa especial.

06 d’octubre, 2009 19:04  
Anonymous frap said...

I sense amor no pot haver-hi literatura. Són dos vasos comunicants. Que gran en Quimi, a mi també, cada dia m'agrada més.

06 d’octubre, 2009 22:03  
Anonymous Anònim said...

Biel i família,
gràcies per posar la cançó al bloc i pels amables comentaris.

-quimi

07 d’octubre, 2009 11:05  
Anonymous Anònim said...

A la Plana en Quimi Portet és molt estimat, per la seva manera de ser i de fer. A més fa unes bones lletres i és un bon guitarrista.

Cal dir que hi ajuden els bons aires dels cingles de Tavertet.

Imma

07 d’octubre, 2009 12:13  
Blogger Biel Barnils Carrera said...

Hola Ferran, jen canvi jo no entenc la literatura com un separat, ni com un aïllar-se de tota la resta. Avant!

Hola Novesflors, t'agrada? Visca!

Hola Frap, tot plegat són vasos comunicants, oi?

Gràcies a tu, Quimi.

Segur que hi deu ajudar, Imma. Gràcies pel comentari.

10 d’octubre, 2009 17:01  
Anonymous Anònim said...

que bé que al quimi l'acullis també aquí, a la teva tinta xinesa, ja que escriu molt i molt rebé. Bona tria de cançó!
des de la plana, ricard99 del club de lectura vigatà... a reveure!

11 d’octubre, 2009 11:55  
Blogger Biel Barnils Carrera said...

Hola Ricard, m'agrada posar-hi de tan en tan lletres de cançons. I per mi el Quimi Portet és un referent com a músic i com a lletrista.

20 d’octubre, 2009 02:19  
Blogger Núria Talavera said...

quina cançó tan bonica! espero que no et sàpiga greu que l'esmenti al meu blog, no m'hi he pogut estar. Però si no, m'ho dius i retiro el post. Gràcies!

21 d’octubre, 2009 23:13  
Blogger Biel Barnils Carrera said...

Ans al contrari Núria, la gràcia d'internet és que permet compartir. Cal escampar Quimi Portet arreu.
Felicitats pel teu blog que és blanc, blanc, blanc com el meu.

22 d’octubre, 2009 07:46  
Blogger Núria Talavera said...

gràcies per tot Biel. Estic encantada d'haver descobert Tinta xinesa, m'agrada i m'acompanya molt.

22 d’octubre, 2009 21:35  
Blogger Biel Barnils Carrera said...

Apa, ara m'has fet posar les lletres vermelles i tot.
Jo també estic encantat d'agradar i acompanyar tot i que l'única intenció d'aquest blog és compartir amb els altres alguns dels llibres i poemes que he llegit. Cada setmana, des de fa ja quatre anys, sense falta ;)

23 d’octubre, 2009 00:50  
Blogger Núria Talavera said...

doncs que duri per molts anys!

26 d’octubre, 2009 08:26  
Anonymous Anònim said...

Hola.Nací y vivo en Valencia y lo único que me alegra de ello es poder entender el catalan y al gran y genial Quimi.

14 de novembre, 2009 16:06  
Blogger Biel Barnils Carrera said...

Hola Anònim que vius a València, benvingut a aquest blog, entra-hi sempre que vulguis, la porta sempre és oberta.
"Lo unico que me alegra..." dius, doncs a mi m'agrada molt la ciutat de València, procuro baixar-hi un cop cada any o cada dos.
Salutacions cordials.

14 de novembre, 2009 17:31  
Blogger Unknown said...

Gracias,Biel Barnils, por tu bienvenida.Tal vez generalicé demasiado.La ciudad es hermosa, pero la están estropeando intentando encontrar la identidad de la misma con obras faraónicas en las que casi nadie está de acuerdo, descuidando la cultura hasta límites inaguantables.Ahora mismo la única televisión que ofrece programas como "l'hora del lector", es tv3,y quieren cerrar los repetidores que nos hacen llegar la señal...Creo que la cultura, las tradiciones y la identidad de una region, provincia o pais no debe estar reñida con la mentalidad abierta ni la capacidad de aprender de los demás.
Gracias una vez más por el recibimiento y felicidades por el blog, he estado navegando por él y por algunos de sus enlaces y son geniales.Lo pongo en favoritos para pasarme siempre.
Un saludo.

15 de novembre, 2009 15:17  
Blogger Biel Barnils Carrera said...

Hola Jerónimo, torna quan vulguis. Sí, és increïble, resulta que tots podem veure la CNN des de casa i en canvi els valencians no podreu veure la Televisió de Catalunya. Sort en tenim d'internet i dels blogs que se salten Estats i repetidors.

16 de novembre, 2009 09:52  
Anonymous Dani said...

Bones Biel! Buscant la lletra de la cançó he arribat al teu blog. Me l'apunto.

És molt gran, en Quimi. Molt!

Salut i música!

09 de febrer, 2010 01:36  
Blogger Biel Barnils Carrera said...

Hola Dani, benvingut. Salut i música també per tu. Sí que és gran el Quimi sí.

09 de febrer, 2010 12:56  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home