5 de març del 2008

Marta Pessarrodona. A favor meu, nostre.

PER MARIA ANTÒNIA, CATERINA I CLEMENTINA I TANTES -NO MOLTES-D’ALTRES. Sabia que vosaltres podíeu, malgrat moltes coses, explicar-nos sempre fragments d’allò que volíem. Sabia que vosaltres sabíeu molt més del que vau escriure; que vau ser més agosarades que la valentia que us calia. Sabia que hi havia, rere tants frens, tantes traves, tantes portes doctes i tancades, una deu on apaivagar set i gana. Sabia que teníeu bocins del tot (ho he sabut gairebé sempre, més enllà de silencis burletes) que m’estalviaven mots de massa. Sabia que calia cercar-vos (furgar per edicions no gens assequibles) llegir-vos, fidel i atenta, a vosaltres, precedents de la nostra mala vida.

Etiquetes de comentaris:

10 que prenen la paraula

10 Comments:

Blogger Biel Barnils Carrera said...

Aquesta poesia està recollida al llibre "Poemes 1969-2007: Antologia. Marta Pessarrodona. Editorial Meteora. 2007".

05 de març, 2008 21:13  
Blogger Hisenda Lesseps said...

No la coneixia. Molt bonica.

09 de març, 2008 22:40  
Blogger digue'm ariadna said...

... "Hay autores que escriben con palabras y autores que escriben con la vida. Marta Pessarrodona vive las palabras y pone letra a la experiencia. Detrás de cada poema, de cada verso hay una experiencia determinada, una realidad concreta resistiendo, escudada en el proceso verbal que la contiene, a lo que sería su destino natural: la extinción en el tiempo." (del pròleg d'Ana Maria Moix, a BERLIN SUITE de Marta Pessarrodona). M'ha agradat el poema escollit...

10 de març, 2008 16:09  
Blogger Biel Barnils Carrera said...

Hola Hisenda lesseps i Ariadna, com més la llegeixo més m'agrada. Ja passa amb les poesies.

10 de març, 2008 18:37  
Anonymous Anònim said...

Interessant poema, molt interessant. No el coneixia.

10 de març, 2008 19:48  
Blogger Biel Barnils Carrera said...

Interessant blog el de "noves flors", molt interessant. No el coneixia.

11 de març, 2008 19:13  
Anonymous Anònim said...

Tinc a les meves mans un llibre editat per la fundació caixa de pensions de l'any 1988. Estic fent el treball de recerca de batxillerat sobre el grup de Bloomsbury, si no m'equivoco la Marta en sap sobre aquest grup, ja que el llibre del qual parlo té una introducció escrita per aquesta.
Si alguna persona sap com podria contactar amb ella seria de gran ajuda.
Gràcies,
deixo el meu mail per qualsevol informació: Gemma_511@hotmail.com

08 d’abril, 2008 20:29  
Blogger Biel Barnils Carrera said...

Li passo el teu correu i ella es posarà en contacte amb tu.
De res.

08 d’abril, 2008 22:58  
Anonymous Anònim said...

Moltes gràcies Biel, sincerament pensava que no em contestaria ningú!
El mail és gemma_511 sense la g majúscula, que se m'ha escapat.

08 d’abril, 2008 23:41  
Blogger Biel Barnils Carrera said...

Una de les meves úniques normes en aquest blog, a part de penjar alguna cosa cada setmana, és contestar tots els comentaris.

09 d’abril, 2008 21:21  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home