4 d’abril del 2006

Yasumizu Toshikazu. Poesia japonesa contemporània. Et vull.

Voldria matar-te
sense pietat, esmicolar-te,
trossejar-te el cos.
Doncs bé, disfressat de marxant
aniré de ciutat en ciutat,
la ciutat del vent marí, la ciutat amb les muntanyes i el riu,
la ciutat on només se sent el refrec de les fulles de bambú.
Siguis on siguis,
ja no pots escapar a les mans que avanço per atreure’t.
Llavors,
encara que no senti cap remordiment,
a poc a poc, el teu cos trossejat se’m tornarà pesant.
Tot i que crec que no han de descobrir-me,
és un homicidi, tanmateix, i res més.
De tant en tant, m’obsedirà, d’un policia, l’ombra.
A fi de comptes
renuncio a matar-te despietadament.
A més,
si de totes maneres haig de sentir el teu pes,
valdrà més portar el teu cos sense malmetre’l.
Per fi, així doncs,
decideixo dir-te clar,
que et vull.



Etiquetes de comentaris:

6 que prenen la paraula

6 Comments:

Blogger Buk said...

Hola Biel.
M'ha agradat molt, aquest poema. He cercat referències de l'autor però no he trobat res. A quin llibre pertany aquest poema?

Salut
Buk

06 d’abril, 2006 08:19  
Blogger Biel Barnils Carrera said...

Me n'alegro que t'hagi agradat aquesta poesia, buk.

Forma part del llibre "Poesia japonesa contemporània. Felícia Fuster i Naoyuki Sawada. Edicions Proa. Els llibres de l'Óssa menor. 1988".
És un recull de poetes japonesos del segle XX. Té un pròleg i un índex d'autors; és vermell i de petit format. Jo el vaig caçar a la Setmana del Llibre en Català. Aviam si tens sort i el trobes.

Al TINTA XINESA hi penjaré, més endavant, d'altres poesies d'aquest llibre que m'han agradat.

Bona lectura!

06 d’abril, 2006 17:43  
Blogger Jordi said...

tens rao! biel fa temps que no escric he estat una mica liat. Prometo que m'hi posaré!!!
una abraçada!

06 d’abril, 2006 22:57  
Blogger mar said...

uffff... QUIN POEMA!!!

ostres biel, jo tampoc el coneixia aquest recull...
i aquest poema és dels que atrapen des del principi fins al final... i et deixen atrapat per sempre...

esperaré que en posis més per poder llegir-los
una abraçada

09 d’abril, 2006 14:11  
Blogger Biel Barnils Carrera said...

mar, en posaré més endavant, ho prometo, si no m'ho recordes!
Oi que atrapa?

09 d’abril, 2006 18:58  
Blogger mar said...

què si atrapa?
-segueixo venint a (re)llegir-la
(t'ho recordaré)
gràcies

11 d’abril, 2006 08:20  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home