30 d’abril del 2006

Converses amb Pla i Dalí. Lluís Racionero. Edicions 62. 2002.

Assaig sobre els dos empordanesos més universals: Josep Pla i Salvador Dalí. Pla, partidari de l’observació i Dalí, partidari de la imaginació. Cosmopolites i localistes a la vegada, representen el seny i la rauxa catalanes.

Lluís Racionero, a partir de la memòria i dels dietaris que va escriure després de llargues converses que a finals dels anys setanta va mantenir amb aquests dos homenots, escriu un llibre amè i interessant que perfila bé algunes de les seves idees i actituds.

“Dormo de deu a onze –el primer son, un clucull lleuger. Després em desperto completament fresc i em poso a llegir. He estat –modèstia a part- un lector infatigable. He llegit tot el que m’ha caigut a la mà, però sense ordre ni concert. Resultat: molt precari. Encara ho sóc avui. Encara puc llegir, cada vespre, cent cinquanta planes o més –exactament fins a la fatiga física. Els metges m’han aconsellat sempre de llegir menys. Llegeix coses avorrides!, m’ha dit el doctor Alsina Bofill. Ha estat per mi impossible de llegir coses avorrides. He llegit en francès, italià, anglès, aquests últims anys sovint en portuguès –novel·les brasileres-, en català, naturalment, i en castellà, és clar. Pel que fa al castellà m’he plantat als llibres de la generació del 98 –perquè si n’he encetat algun de posterior m’ha semblat gairebé sempre que ja els havia llegits. Sovint, enmig d’aquesta lectura nocturna, se m’ha ocorregut alguna cosa per escriure i ho he fet”.

Aquest llibre de cent cinquanta-vuit pàgines quedarà amorrat al piló de “llibres d’assaig”.

Etiquetes de comentaris:

1 que prenen la paraula

1 Comments:

Blogger mar said...

bon dia, Biel
venia a preguntar-te si vas a la presentació de "paper de vidre"?
si és així, espero saludar-te
(i et portaré un llibre...de poesia, ésclar) (un somriure)

03 de maig, 2006 08:24  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home