14 de desembre del 2016

Catul. Poemes.


XVI

Pedicabo ego vos et irrumabo,
Aureli pathice et cinaede Furi,
qui me ex versiculis meis putastis,
quod sunt molliculi, parum pudicum.
Nam castum esse decet pium poetam
ipsum, versiculos nihil necesse est;
qui tum denique habent salem ac leporem,
si sunt molliculi ac parum pudici,
et quod pruriat incitare possunt,
non dico pueris, sed his pilosis
qui duros nequeunt movere lumbos.
Vos, quod milia multa basiorum
legistis, male me marem putatis?
Pedicabo ego vos et irrumabo.


Traducció d'Antoni Seva

Us la fotré pel cul, jo, i per la boca,
marieta d'Aureli i cosó de Furi,
vosaltres que, pels meus versos,
perquè són una mica lascius,
m'heu tingut per poc decent.
Car, al poeta piadós, sí,
li escau de ser cast;
els seus versos, no cal pas que ho siguin:
aquests, al capdavall, només tenen sal i gràcia
si són una mica lascius
i no gaire decents i poden excitar
la pruïja no dic dels joves,
sinó dels homes peluts
que ja no poden bellugar
el llom endurit.
Vosaltres, perquè heu llegit allò
de molts milers de petons,
¿em teniu per poc mascle?
Us la fotré pel cul, jo,
i per la boca.



Etiquetes de comentaris:

0 que prenen la paraula