28 de maig de 2015

El cor de les muntanyes. Dietari de la transpirinenca. Ton Barnils. Tushita edicions. 2015.




Travessa a peu de nou-cents quilòmetres, des de l’Oceà Atlàntic fins a la Mar Mediterrània, és a dir, des d’Hondarribia fins a Banyuls. 
Dietari de les cinc setmanes de l’excursió, a partir de les notes que prenia el seu autor cada nit, amb la posterior reescriptura farcida de referències culturals, mitològiques, personals i sensitives. 
Sense arribar a embafar mai, aconsegueix un difícil equilibri entre el dietari més personal i l’assaig. Una me-ra-ve-lla. 

“Els Pirineus es mostren altius i em diuen que encara no està tot fet si vull arribar al mar. He trobat un gos abandonat i vell a cinquanta metres i he sentit la necessitat de girar-me per dir adéu amb la mà als amics, malgrat que estiguin dormint dins del refugi. L’aire és feixuc. Plovisqueja. Una gralla ha xisclat amb un so metàl·lic i estrident que fa basarda. M’he encarat amb la muntanya ple de recança per les coses de cada dia: llegir, xerrar, perdre el temps una estona. I jo segueixo condemnat a donar tombs com un jueu errant, xop, sense casa ni lloc on caure mort. M’ha envaït la tristesa en la profunditat del bosc mentre la pluja va i ve. El plor de les fulles que gotegen, la molsa humida dels troncs i la meva desolació que regalima molla per l’escorça. L’ànima somica en la seva solitud. Tot és espès, ombrívol; em sento petit. L’avetosa s’amaga sota la boira i les bromes s’escolen lentes entre els arbres, que apareixen i desapareixen”. 

Aquest volum de cent tres pàgines quedarà amorrat al piló de “llibres que ha escrit el meu germà i que ha estat un plaer llegir, rellegir i recomanar”.






Etiquetes de comentaris:

1 que prenen la paraula links to this post

1 Comments:

Blogger SU said...

El tenim a casa... i dedicat! Ganes que arribin les vacances d'estiu per llegir-lo!

Gran abraçada,

SU

28 de maig, 2015 23:54  

Publica un comentari a l'entrada

Links to this post:

Crear un enllaç

<< Home