22 d’abril del 2015

La vida lenta. Notes per a tres diaris (1956, 1957, 1964). Edicions Destino. 2014.




Notes telegràfiques diàries que el seu autor escrivia i que resumeixen la seva vida quotidiana. Sense retocar, sense refregir, hom té l'oportunitat de veure'l des de l'espiell d'una porta. 
Són la cuina de l'escriptura, l'esquelet del que hauria pogut ser un dietari. Mínima expressió, esbós del seu dia a dia, on deixa constància de les seves obsessions i dèries. 
Una delícia. Ho llegeixin. 

“8 de juny de 1956 
El mas. Treballo una mica, després d'haver dormit suficientment. Escric fins a quarts de vuit i vaig a Palafrugell. Sento la ràdio francesa. Sopo sol a Can Miquel. El nou menjador està gairebé acabat. Ha quedat bé, gens pagès. Tertúlia amb Medir, Martinell i Matas fins a les dotze. Torno a casa i encara treballo una mica. Llegeixo fins a les set del matí. Fresqueja. Tinc gairebé fred al llit. Llegir és l'única cosa que m'apassiona, que em fa viure”. 

Aquest volum de tres-centes seixanta pàgines quedarà amorrat al piló de “llibres d'aquest escriptor que-no-sé-què-té que la seva diabòlica mania d'escriure m'atrapa”.






Etiquetes de comentaris:

0 que prenen la paraula