23 d’abril de 2014

Dietaris. Joan Estelrich. Quaderns Crema. 2012.



Recull dels únics dietaris que es conserven del seu autor. Van des del 1914 al 1949 i mostren entrades de caire sentimental i d’experiència amorosa, de caire intel·lectual, la seva vessant d’investigador, crític i filòsof i de caire d’activista polític i de gestor cultural. 
Colpidores per la seva sinceritat i per abastar tants d’anys que expliquen la seva persona i, sobretot, un període històric determinant pel nostre país. La guerra civil espanyola, que l’agafà a sud-amèrica, l’inici de la Dictadura franquista a Tànger i el seu desamor en forma de cartes. 
No tenen pèrdua. 

“12-IX-1936, dissabte, Buenos Aires. Aquest dia era reservat a la visita col·lectiva dels delegats del Pen a l’estancia La Martona, una de les primeres del país. Vaig preferir passar el dia amb Carlos Alfredo, que és l’alcavot més joiós i gentil del país. Amb un yacht que no sé si és d’ell organitzà una excursió pel riu en honor meu. Ja vingué a cercar-me amb un pomell de senyoretes que s’ho mereixen tot. Una d’elles resultà ésser cunyada de Jorge Guillén, el poeta amic. Al Yacht Club trobàrem més amigues i amics. Entre ells, un portuguès, el comte de […], que té la seva casa pairal, a Lisboa, convertida en cabaret, i jo la conec bé dels meus anys lusitans. Les senyoretes i senyores eren americanes del nord, escandinaves i argentines. Troupe molt fina i agradable, però per al meu gust excessivament superficial. Sense estar melangiós, el cert és que jo no he picat a cap de les nombroses seduccions que se m’han ofert; breu, no hi tenia interès, i sovint hauria preferit no estar amb tanta gent amable”. 

Aquest volum de sis-centes cinquanta-una pàgines quedarà amorrat al piló de “llibres que vaig llegir l’estiu passat i d’una volada”.





Etiquetes de comentaris:

0 que prenen la paraula links to this post

0 Comments:

Publica un comentari a l'entrada

Links to this post:

Crear un enllaç

<< Home