18 d’octubre de 2012

Joan Salvat-Papasseit. La gesta dels estels.

BITLLET DE QUINZE

l'autòmnibus
correcte
ara acull al nadó amb la dida que el porta

el nadó és més petit que la mamella d'ella
més petit i més bru:

-tot ell sembla una O
de joguina que riu

(la mare deu ser prima
-bella com un obsequi!)

a dintre de l'autòmnibus el nadó té l'olor de la llet matonada

jo penso en aquell temps
que
anant a cercar pa
em menjava la torna      si era coca ensucrada

vet aquí que -altre temps-
jo també era un nadó

de cop me feia gran
i em duien al fotògraf

-recordeu el retrat on sóc dalt de cavall
un cavall arrogant
alt i net
de cartró:
i era com al cartell de l'Obiols-
aquell que diu:

JA SOU
DE L'ASSOCIACIÓ PROTECTORA
DE L'ENSENYANÇA CATALANA?

vet aquí que la dida
en amagar-se el pit
ha regada la cara a un senyor de l'autòmnibus
semblava aquelles fulles escurades de nata




Etiquetes de comentaris:

8 que prenen la paraula

8 Comments:

Blogger Maria Josep Escrivà said...

Bellíssim poema. L'heu sentit interpretat per Ovidi Montllor? Ací hi ha tot el disc complet, dedicat a Salvat-Papasseit. "Bitllet de quinze" està al minut 26:35. Gràcies per recordar-lo. I salut!

18 d’octubre, 2012 14:51  
Blogger Maria Josep Escrivà said...

Disculpa: se m'ha oblidat afegir-hi l'enllaç: http://www.youtube.com/watch?v=6d-um2gIOKM
Ara sí. Gràcies.

18 d’octubre, 2012 14:52  
Blogger marina said...

Oh, Ovidi i Toti... quin còctel més bo!
Tot el disc és una joia.

Ho llegeixo i em vénen ganes de berenar! Que si llet matonada, coca ensucrada... :-)

Salut!

18 d’octubre, 2012 17:13  
Blogger novesflors said...

Vaig conéixer el poema tot escoltant l'Ovidi. Quina meravella!

18 d’octubre, 2012 18:49  
Blogger Olga Xirinacs said...

Ara, a la pobra dida li haurien fotut multa per ensenyar el pit en públic. I és que el pit en públic només s'ha de mostrar als cartells que anuncien teatre, i prou. Qui diu pits diu lo parrús, que és més trendy.
Pobre poeta, que va durar tan poc temps... Sort que hi ha encara qui el recorda. A ell i a Rosselló- Pòrcel.

19 d’octubre, 2012 10:20  
Anonymous Anònim said...

Dos grandíssims poetes: Papasseit i Rosselló Porcel.


I Andreu Vidal, Ricard Martínez Pinyol, Marta Bertran Perelló.

19 d’octubre, 2012 12:55  
Anonymous Anònim said...

Per cert, gran llibre La inundació

19 d’octubre, 2012 13:16  
Blogger Olga Xirinacs said...

Comentaristes del meu cor, quina feliç conjunció la dels bloguistes a través de les respostes; i de les suposicions que jo llegiré a través dels blogs, com l'ona que, arrissada i persistent, torna a la platja. I així ha estat. Moltíssimes gràcies.

20 d’octubre, 2012 12:34  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home