4 d’abril del 2011

Gemma Arimany. Ulls a través. Anhels.

If you want something to play with, go anf find yourself a toy. NINA SIMONE Si tens ganes de jugar, si el que vols és maquinar i interpretar personatges, rei, pensa que hi ha mil coses: la botifarra, la brisca, l’escalèxtric, el parxís, dames, escacs, jocs de rol, i, bé, així fins a mil. Si el que et falta és carinyo, rei, vés i compra’t un gos. Però a mi no m’han fabricat per jugar ni per fer córrer, ni m’han adjuntat instruccions, ni llepo culs, ni faig bonic. A mi m’han parit d’un ventre, dona, subtil, forta i humil. Jo, rei meu, tinc pols i venes. Sí, dins la carn hi tinc venes, sí, allà on corre sang, ¿saps?, rei, que la sang és vida, com lo riu, que també és vida. I la vida no només és el que veus, flaires i toques, no, parlo de vida humana, rei, humà, ¿saps què és això? ¿Humà, humanitat… sí? ¿Sentir-me, valorar-me, apreciar fins al moll de l’os? Ah, no, tu no arribes a la medul•la, massa endins, ¿no? Pell i carn, només, ¿no, rei? D’alçada i cames ben llargues, i corbes irreverents embolicades per robes que siguin com vulguis, però de marca: Dolce&Gabbana. Calvin Klein, Burberry, Dior, Lacoste, Armani, Levi’s, mínim. I el cap, el que és el cervell… ¿tampoc, no? Només cabells, amb reflexos, si pot ser, ¿no? I rossos, a més, ¿no? I jo, esclar, de rossa res, ni tampoc cap cabellera. Jo, moreneta, baixeta, sense teta, normaleta. I sense cap marca al cul o a la samarreta. I encara que tingués un moll d’os un xic lluent, doncs, a tu , què t’hi aniria, perquè a tu ben poc t’importa, ja ho hem dit, i per això jugues. I com que ja em sento imbècil i marejada de tant anar com una baldufa, doncs et vinc amb aquests versos, i acabo parlan-te clar. Mira, rei: sóc dona humana, i no sé mirar i prou, ni tampoc jugar i prou, ni molt menys cardar i prou. El meu anhel ho vol tot.

Buscar más canciones de Mecànica orgànica en Myspace Music

Etiquetes de comentaris:

5 que prenen la paraula

5 Comments:

Blogger anna g. said...

uau! alenada d'aire fresc i clatellot, tot plegat :)

04 d’abril, 2011 10:26  
Anonymous Anònim said...

Un honor, Biel, veure'm penjada al teu blog. Si, els que el llegiu, voleu sentir com intepretem aquest poema amb Mecànica orgànica, aneu a http://www.myspace.com/mecanicaorganica/music/songs/Anhels-55443289

Una abraçada,

Gemma

04 d’abril, 2011 15:06  
Blogger Biel Barnils Carrera said...

Exacte Anna, aire fresc i clatellot! L'humor ens salva, un cop més.

Gràcies per dir-hi la teva, Gemma. Ho acabo d'enllaçar a sota del text.

05 d’abril, 2011 01:41  
Anonymous Anònim said...

Bonic poema com tot el llibre, em quedo
"El meu anhel ho vol tot."

Imma C.

11 d’abril, 2011 22:06  
Blogger Biel Barnils Carrera said...

Potser és aquest el problema, Imma, que ho voleu tot :)

18 d’abril, 2011 10:41  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home