29 de novembre del 2010

Diari d’un home de cinquanta anys. Henry James. Angle Editorial. 2006.


Un home de cinquanta-dos anys torna a Florència. Allà coneix un jove que està enamorat de la filla de l’amor de la seva vida. Tot i que ho intentarà, podrà evitar que cometi els mateixos errors que ell va cometre?
Escrit en forma de dietari és una delícia per a tots els sentits, hom el llegirà en una tarda però el recordarà tota la vida.

“Té una semblança d’allò més increïble amb la seva mare. Quan he entrat, me n’he sorprès extraordinàriament; no podia parar de mirar-la. Acabo de tornar a l’hostal; és passada la mitjanit; he estat tot el vespre a Casa Salvi. Fa molta calor (tinc la finestra oberta), puc veure el riu llambrejant a la llum dels estels. També aleshores, quan tornava a casa, solia quedar-me mirant per la finestra. Es veuen els mateixos xiprers als turons de l’altra riba”.

Aquest llibre de vuitanta-cinc pàgines quedarà amorrat al piló de “llibres que he volgut llegir d’una revolada abans del quadern de notes del seu autor, 1878-1911”.

Etiquetes de comentaris:

6 que prenen la paraula

6 Comments:

Blogger L'Espolsada llibres said...

Me n'has fet venir moltes ganes!

29 de novembre, 2010 18:00  
Anonymous Anònim said...

El fragment em convenç. I els llibres que es llegeixen d'una revolada tenen un encant que em costa de vèncer!

29 de novembre, 2010 20:56  
Blogger Mireia said...

Ni tan sols el coneixia! Gràcies

29 de novembre, 2010 21:42  
Blogger Puigmalet said...

Fujo d'estudi. T'escric per donar-te una entusiasta i orgiàstica enhorabona. Salut i mots!

02 de desembre, 2010 20:34  
Blogger David said...

M'has convençut de totes totes, ja te'n diré alguna cosa quan l'hagi llegit!

06 de desembre, 2010 16:09  
Blogger Biel Barnils Carrera said...

Hola Fe, vaja, no et canviarà la vida però és una bona novel·la curta. Ja m'ho diràs. Tu amb novel·la tens més criteri que no pas jo.

Hola Trobadora, sí, a mi també m'agrada llegir llibres en una tarda. Trobo que s'entén diferent que un llibre llegit en diversos dies o setmanes.

Hola Mireia, gràcies a tu. Ja ens diràs què t'ha semblat si mai el llegeixes.

Gràcies Puigmalet! Si mai llegeixes L'Orgia verbal ja ens diràs qu``e t'ha semblat.

Hola David, fet!

14 de desembre, 2010 15:18  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home