16 de juny del 2009

Serrallonga. Rafael Vallbona. Edicions 62. 2008.

Novel·la d’aventures sobre un dels personatges més mitificats de l’imaginari català, sobretot d’ençà del segle XIX quan Víctor Balaguer l’immortalitzà a Don Joan de Serrallonga. Vallbona, que també se’l pot llegir als blogs Tourmalet, Casa de VbN i Forasters, gasta una prosa bella, plena de matisos i girs populars, gens pretensiosa. No vol que el seu llibre sigui etiquetat com a novel·la històrica, i és d’agrair, només vol entretenir i en aquest sentit és d’una eficàcia total. Una excepció, malacostumats com estem a la faramalla més horripilant. “Aquest és un país misteriós i fascinant. Amb la pell rebregada de turons d’un verd tan espès que sembla negre i fondalades per on corre tothora l’aigua que la solca i la clivella com el front d’un vell, la vida a les Guilleries no és apta per a dèbils d’esperit. Potser per això els dies passen amb la cadència resignada, però no exempta d’orgull, del qui se sap oblidat del món, i d’aquest aïllament en fa bandera i senyal d’identitat malgrat les penúries i els temps difícils”. Aquest volum de dues-centes quaranta-cinc pàgines quedarà amorrat al piló de “VISCA LA TERRA, MORI EL MAL GOVERN!”

Etiquetes de comentaris:

3 que prenen la paraula

3 Comments:

Blogger Mireia said...

Gràcies per l'article. vaig veure el llibre a la llibreria però no m'havia cridat l'atenció!

17 de juny, 2009 10:17  
Anonymous Anònim said...

La megaproducció de la 'nostra' que vam veure fa uns mesos i on sortien tants osonencs està basada en aquesta novel·la? Confesso que durant quinze dies aquell tros d'home que encarnava el personatge va protagonitzar tot els meus somnis.
Però no va dir mai ni mu. No parlava. Tot i que de fet no calia -que parlés, vull dir. Crec que el meu subconscient sospitava que en cas de fer-ho, hagués perillat la versemblança. L'actor no va fer mai ni una vocal neutra!!! Quin tiu, feia petar de tan i tan exageradament xava com parlava.

mu

19 de juny, 2009 12:30  
Blogger Biel Barnils Carrera said...

Si el llegeixes ja ens diràs què t'ha semblat, Mireia.

Jo no la vaig veure però m'ho van dir. Salvem les vocals neutres!

23 de juny, 2009 01:26  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home