24 de febrer de 2009

El rei de groc. Raymond Chandler. Edicions 62. 1997.


Història senzilla i curta, que es llegeix amb mitja tarda, farcida de diàlegs enginyosos on el detectiu Carlton investiga un assassinat, cosa que l’obligarà a esquivar tota mena de perills i entrebancs.
Escrita pel nord-americà Raymond Chandler, un dels grans mestres del gènere de la novel·la negra, va publicar-se per primera vegada el 1938 a la revista pulp Dime Detective Magazine.

“Durant un moment cap dels dos homes es va moure. Llavors Steve va apartar el trombó d’una puntada de peu i va apagar el cigarret en un cendrer de vidre. Els seus ulls negres estaven buits, però somreia ensenyant la dentadura.
-Si vols problemes- va dir-, jo vaig néixer on els fabriquen.
Leopardi va fer un somriure vague, tibant, i va treure la mà dreta de la maleta amb una pistola. Amb un lleuger moviment del polze va retirar el fiador. Va aguantar la pistola amb fermesa, apuntant.
-Fabrica’n un amb això- va dir, i va disparar.”

Aquest volum de vuitanta-nou pàgines quedarà amorrat al piló de “llibres de la col·lecció El Cangur - Cua de Palla”.

Etiquetes de comentaris:

4 que prenen la paraula links to this post

4 Comments:

Anonymous Boro said...

Mira, el teu lector més fidel de ls comarques de Castelló fa temps que no llegeix res d'aquest gènere, t'agafo la proposta al vol!!

25 de febrer, 2009 19:40  
Anonymous xabi said...

Home, jo aquest concretament no l'he llegit, però suposo que deu ser tan bo com els altres. El seu detectiu Marlowe m'ha semblat sempre l'autèntic detectiu de pel·lícula dels anys trenta.

26 de febrer, 2009 22:05  
Anonymous Anònim said...

Hola,
l´altre dia en una conversa sobre novel.la negra parlàvem d´El falcó maltés de Dashiell Hammett, i es va esmentar Raymond Chandler, casualitats...
Pertanyen tots dos el que en diuen generació perduda?
Imma

27 de febrer, 2009 09:27  
Blogger Biel Barnils said...

Hola Boro, benvingut a casa teva! No sóc un gran lector de novel·la negra però m'agrada aturar-m'hi de tant en tant.

Hola Xabi, no és el mític detectiu Marlowe ni és el millor llibre del Chandler però passa bé. Senzill i sense pretensions! Estic fart de les pretensions culturals!

Hola Imma, "El falcó maltès", si no m'erro, va encetar la reedició de La Cua de Palla que va quedar parada. Serà pel preu que hi van posar?
"Generació perduda"? Segur que algú que ens llegeixi sabrà aclarir-nos què és i qui són la generació perduda, jo no ho sé, la veritat.

28 de febrer, 2009 19:15  

Publica un comentari a l'entrada

Links to this post:

Crear un enllaç

<< Home