30 de maig del 2007

Diaris: 1910-1923. Franz Kafka. Edicions 62. 1988.


Tot i que ordenà al seu amic Max Brod que cremés, després de la seva mort, tota l'obra literària que havia deixat escrita aquest va conservar-la. També les quartilles que formen aquests tretze quaderns que cobreixen, de manera irregular, tretze anys de la vida de Franz Kafka. Reflecteixen les angoixes i esperances del seu autor i són la cuina de la seva escriptura. Hi ha entrades de caire personal però també somnis i esbossos de futures narracions. S’hi han inclòs tres diaris de viatge.

“30 de novembre de 1914. Ja no puc continuar escrivint. Sóc al límit final, davant del qual potser em caldrà tornar a esperar-me uns quants anys fins que possiblement començaré una nova història que, una vegada més, romandrà inacabada. Aquest destí em persegueix. Torno a ésser fred i mesell, no em resta més que el meu amor senil pel repòs absolut. I, com un animal totalment separat dels homes, començo a balancejar el coll de bell nou, i durant aquest interval de temps intentaria de bon grat tornar a tenir F. De tota manera, penso intentar-ho de debò, suposant que no me’n privin les nàusees que jo mateix em produeixo”.

Aquestes quatre-centes quaranta-cinc pàgines quedaran amorrades al piló de “llibres que d’adolescent vaig llegir a Ribes i que exagerant diria que em van canviar la vida”.





Etiquetes de comentaris:

4 que prenen la paraula

4 Comments:

Anonymous Anònim said...

Hola Biel!

He caigut casualment per aqui, el meu comentari no és específic sobre Kafka tot i que el considero una lectura important, tpc he llegit la seva obra al complert, però "el proces" es una de les lectures que més m'ha enganxat desde l'últim cop que ens vem veure ;) (a 8e d'EGB?¿?) ... tanmateix, simplement volia dir hola per aqui.

Encara no he tingut temps de llegir molts posts, però em sembla molt interessant ...

xerrem el 29!

06 de juny, 2007 03:43  
Blogger Biel Barnils Carrera said...

Hola Sergi, quan temps! I ens hem retrobat als comentaris d'un post.
Xerrem el 29 i aquí sempre que ho vulguis!

06 de juny, 2007 08:13  
Anonymous Anònim said...

AQUESTA OBRA KAFKIANA NO ES TROBA A LES LLIBRERIES O SIGUI QUE ÉS UNA LLÀSTIMA QUE LA COMENTEU

21 de juliol, 2007 19:14  
Blogger Biel Barnils Carrera said...

Anònim, doncs aviam si la reediten perquè val molt la pena.

23 de juliol, 2007 08:50  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home