6 de setembre del 2006

Joan Salvat-Papasseit. L’irradiador del port i les gavines. Tot l’enyor de demà.

A Marià Manent

Ara que estic al llit
malalt,
estic força content.
-Demà m'aixecaré potser,
i heus aquí el que m'espera:

Unes places lluentes de claror,
i unes tanques amb flors
sota el sol,
sota la lluna al vespre;
i la noia que porta la llet
que té un capet lleuger
i duu un davantalet
amb unes vores fetes de puntes de coixí,
i una rialla fresca.

I encara aquell vailet que cridarà el diari,
i qui puja als tramvies
i els baixa
tot corrent.

I el carter
que si passa i no em deixa cap lletra m'angoixa
perquè no sé el secret
de les altres que porta.

I també l'aeroplà
que em fa aixecar el cap
el mateix que em cridés una veu d'un terrat.

I les dones del barri
matineres
qui travessen de pressa en direcció al mercat
amb sengles cistells grocs,
i retornen
que sobreïxen les cols,
i a vegades la carn,
i d'un altre cireres vermelles.

I després l'adroguer,
que treu la torradora del cafè
i comença a rodar la maneta,
i qui crida les noies
i els hi diu: -Ja ho té tot?
I les noies somriuen
amb un somriure clar,
que és el baume que surt de l'esfera que ell volta.

I tota la quitxalla del veïnat
qui mourà tanta fressa perquè serà dijous
i no anirà a l'escola.

I els cavalls assenyats
i els carreters dormits
sota la vela en punxa
que dansa en el seguit de les roderes.

I el vi que de tants dies no he begut.

I el pa,
posat a taula.
I l'escudella rossa,
fumejant.

I vosaltres amics,
perquè em vindreu a veure
i ens mirarem feliços.

Tot això bé m'espera
si m'aixeco
demà.

Si no em puc aixecar
mai més,
heus aquí el que m'espera:

-Vosaltres restareu,
per veure el bo que és tot:
i la Vida i la Mort.

Etiquetes de comentaris:

5 que prenen la paraula

5 Comments:

Blogger Biel Barnils Carrera said...

Disculpeu que no hagi respectat els espais de l'original. No he sabut configurar l'html perquè m'ho respectés.

06 de setembre, 2006 20:26  
Blogger SU said...

No pateixis, Biel! I ben retornat!

Et llegim...

SU

07 de setembre, 2006 16:42  
Anonymous Anònim said...

Ens llegim.

Que vagi bé el programa i el bloc.

08 de setembre, 2006 08:48  
Anonymous Anònim said...

Benvolgut,
descobreixo el teu blog per conexions blogaires, casualitats i interesos. Blog de poesia en català, amb aquest nom? T'escric des de la Xina, des d'on la teva tinta acompanya les meves lectures.
Una abraçada

12 de setembre, 2006 10:47  
Blogger Biel Barnils Carrera said...

Bentrobat bicicleta de beijing, és GRAN el comentari que m'has deixat.
Gràcies moltes.
I moltes lectures.

12 de setembre, 2006 20:26  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home