4 de febrer del 2006

La Política i l’Art d’Actuar. Arthur Miller. Edicions La Campana. 2002.

Breu assaig on es compara l’ofici de polític amb el d’actor.
El dirigents polítics, diu l’autor del llibre, el dramaturg nord-americà Arthur Miller, han d’actuar i convèncer, persuadint l’espectador. I ho fan en una escenografia molt concreta i estudiada, talment com els actors professionals. La democràcia és assumir que el polític fingirà, que no es mostrarà tal com és ni dirà què pensa.
Miller arriba a la conclusió que el nivell és molt baix: els dirigents polítics no saben mentir ni actuar, són mals actors. Titlla, per exemple, als ex presidents nord-americans Bush pare i Bill Clinton de mediocres.
L’epíleg del llibre està escrit pel professor i periodista Francesc-Marc Àlvaro, El teatre de baixa intensitat que ara es fa, on porta l’argumentació del llibre d’entre els polítics del nostre rodal.
Aquestes noranta-quatre pàgines quedaran amorrades a la meva pila dels “assajos crítics sobre política”.

Etiquetes de comentaris:

2 que prenen la paraula

2 Comments:

Blogger Jesús Cardona said...

temps enrera, uns dos anys, vaig llegir el llibre. Em va agradar molt, sobre tot, per la quantitat d'exemples practics. Amb tot, l'epileg de Francesc marc Alvaro, no em va agradar del tot, el vaig trobar marcat per la fugacitat del temps.

Es un enccert la teva recomanacio

13 de febrer, 2006 19:26  
Blogger Biel Barnils Carrera said...

Sí, el Marc Alvaro parla de coses que de seguida passaran, en canvi l'Athur Miller parla del que sempre ha passat i del que continuarà passant...

09 d’octubre, 2006 17:10  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home